Все повече компании показват екологичните си разработки на автомобилните салони, изваждайки на показ все по-нови и нови технологии. Ето и последната стъпка на това поприще, демонстрирана на швейцарското изложение – nanoFLOWCELL, батерията за електрическия концептуален седан Quant e-Sportlimousine. Интересното е, че съоснователят на компанията Нунчо ла Векиа среща сериозна подкрепа. Предишната им разработка датира от 2010 г. и беше направена съвместно с шведския производител на суперавтомобили Koenigsegg. За новия проект съюзник на Ла Векиа е Bosch.
Електрическата система на концепцията е с четири отделни двигателя с обща мощност 920 к.с. Дотук нищо нетипично. Новото обаче е системата, по която се съхранява енергия, така нареченият „flow cell“ (клетъчен поток), нечуван досега в автомобилната индустрия. Тази своеобразна батерия се състои от два различни течни електролита, обикновено воден разтвор на метални соли, поставени в отделни резервоари и циркулиращи в системата. В основата й е мембрана, която разделя двата електролитни разтвора, но позволява на електрическия заряд да премине и по този начин да осигури мощност за задвижването. Според Ла Векиа nanoFLOWCELL е пет пъти по-ефективна от гледна точка на съотношението на масата и капацитета спрямо актуалните литиево-йонни батерии. Така Quant e-Sportlimousine разполага със 120-киловатчасови акумулатори. Да речем, тази на електричката Tesla Model S, чиято батерия е по-голяма, е 85-киловатчасова. От La Vecchia се кълнат, че автономността е близо 600 км. Остава истинските тестове да започнат и това да бъде доказано на практика. Видео
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!