Изминалата година беше лоша за всички класове с изключение на компактните автомобили и SUV-овете. Тук ще откриете любимите модели на ГерманияНе е изненада, че на върха на класацията по продажби се изкачва триото VW Golf/Golf Plus/Jetta (1. място), което генерира 244 249 реализации (1,5% повече в сравнение с м.г.). На второ място се нарежда VW Passat (72 048 бр.) въпреки спада с цели 19,2%. BMW е намерило нови собственици на 69 846 Серия 3 (+11,2%). Така моделът от Мюнхен се изстрелва от шесто на трето място.
Пазарът на автомобили в Германия като цяло се свива – при съпоставка с 2012 г. продажбите са паднали с 4,2 процента. Съобщенията за рекордни реализации от Audi, Mercedes и VW са свързани с растящите пазари на Азия. В най-силната европейска икономика ръст регистрират единствено автомобилите от компактния клас (+2,7%) и SUV-овете. Всяка четвърта продадена там кола е именно от компактния клас. Чудите се каква е рецептата за успеха му? С годините Golf и компания пораснаха – така с машините от този тип без проблем можете да отидете на семейна ваканция.
По отношение на качеството на изработката и двигателите компактните модели в много случаи не отстъпват на представителите на средния клас. Така при покупна цена, по-ниска с няколко хиляди лева, на клиентите почти не се налага да правят сериозни компромиси. Тенденцията за търсене на по-удобните и по-високи SUV-ове отразява демографската ситуация в Германия – купувачите на нови автомобили стават все по-възрастни, в момента средната им възраст е 52 години. През 2013 г. са продадени около 0,5 млн. SUV-а, повечето от които - на частни клиенти. Сериозен успех регистрират модели като Opel Mokka и Peugeot 2008, които са базирани на малки автомобили.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!