Днес даже и децата знаят кое е първото спортно Porsche - Type 356 от 1948 г. Ала легендата започва доста по-рано – през 1898 г., когато талантливият инженер Фердинанд Порше представя електрическия модел Egger-Lohner C.2 Phaeton, наричан накратко P1. 116 години по-късно оригиналът е възстановен и ще отиде там, където му е мястото – в музея на марката.
P1 е проектиран и изработен лично от Фердинанд Порше и е сред първите регистрирани автомобили в Австрия. Появява се по улиците на Виена на 26 юни 1898 г. Кодът „P1“ е гравиран почти върху всяка част от причудливото возило и се превръща в неофициалното му име.
Всеки уважаващ се екологичен модел днес е в правото си да завижда на този електромобил заради масата му – P1 тежи 130 кг (не, не се учудвайте, няма грешка в нулите!), а мощността му е 3 к.с. По-силната версия е с цели 5 „коня“, достатъчни за постигането на 35 км/ч, а автономността на електричката е 80 км.
Първите тестове на Р1 се случват през септември 1899 г. по време на международното автомобилно изложение в Берлин. Тогава е организирано и състезание за електромобили. С трима пътници на борда Фердинанд успява да финишира с 18 минути преднина пред следващия състезател, като над половината от участниците дори не стигат до финал. Р1 се налага и в теста за икономичност.
Този петък, 31 януари, д-р Волфганг Порше, председател на надзорния съвет на Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, и Матиас Мюлер, президент на Porsche AG, ще представят тази реликва пред специално поканени гости, а ако случайно на 1 и 2 февруари сте в Щутгарт, ще можете да видите първото Porsche безплатно. Повече информация за музея ще откриете на www.porsche.com/museum.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!