Ако на 23 юни 2013 г. Audi отново спечели в “24-те часа на Льо Ман”, победата ще е за дизеловата хибридна технология Bosch. От 2006 до 2008 г. и от 2010 до 2012 г. Audi Sport триумфира в състезанието за издръжливост с дизеловите си и хибридни автомобили с техника Bosch на борда. Бош е партньор в развоя на състезателния хибрид Audi R18 etron quattro и доставя не само системата за впръскване, но и ключови компоненти от електрозадвижването. „Бош и Audi съчетаха високия въртящ момент и ниската консумация на дизела с мощността на допълнителното електрозадвижване”, разказва д-р Маркус Хейн, ръководител на “Дизелови системи” в Бош. „Много шофьори се наслаждават на тези предимства и в ежедневния трафик.“ През 2012 г. половината от новорегистрираните леки автомобили в Германия са дизелови.
Специално разработена хибридна система за сериите в Льо Ман.
Ясно е, че системите на болидите в Льо Ман са конструирани специално за тях. Audi Sport разработи блока двигател-генератор (MGU) в техническо партньорство с Бош, специално за прототипа Audi R18 e-tron quattro. Монтираният на предния мост MGU с интегрирана силова електроника натрупва рекуперираната по време на спиране енергия в акумулатора. При ускорение MGU задвижва предната ос на състезателния автомобил с два електромотора с обща мощност над 218 к.с. Тези двигатели придават допълнително ускорение на дизеловия болид, което изначално е доста високо поради високия въртящ момент.
Бош доставя на Audi Sport и цялата система за впръскване Common-Rail, включваща помпа за високо налягане, инжектори и колектор за високо налягане. Bosch Motorsport екипира болидите и със специално конструирания управляващ блок на двигателя MS 24, стартера и генератора, окабеляването на автомобила и телеметричната система. По време на гонката тази система предава към бокса чрез радиовръзка и по WLAN всички необходими данни за автомобила, така че инженерите на тима във всеки един момент разполагат с пълен технически статус на всички системи. Болидите на Audi са екипирани и с уникалното електрическо управление със зъбна рейка, разработено от Audi Sport в сътрудничество с Robert Bosch GmbH и ZF Lenksysteme GmbH (50:50 смесено дружество на Robert Bosch GmbH и ZF Friedrichshafen AG).
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!